Interior Innovation Award

Interior Innovation Award 2014 går til VOLA indbygget sæbedispenser

sæbedispenser

Den nye indbyggede sæbedispenser VOLA RS10 der netop nu vises på udstillingen arkitekt@work i Düsseldorf er blevet kåret som vinder af Interior Innovation Award 2014. Kåringen betyder samtidig at produktet vises på en særudstilling på designmessen imm cologne i januar hvor 15 produkter fra forskellige kategorier udstilles og der foregår en ny votering i juryen om prisen Interior Innovation Award 2014 – Best of Best 2014.

Sæbedispenseren er et helt nyt produkt, der blev lanceret i november 2013 og er en del af et komplet berøringsfrit koncept fra VOLA.

Æstetik, innovation og funktionalitet er helt centrale begreber når man taler om VOLA.
Med to nye produkter i den prisbelønnede VOLA Round Series: En berøringsfri sæbedispenser og et berøringsfrit cisterneskyl kan der nu skabes smukke og funktionelle toiletfaciliteter, hvor hygiejnen er i fokus, ikke kun i kontorbygninger, hotel foyerer, museer, og andre offentlige bygninger, men også i private hjem.

Grundlæggeren af VOLA, Verner Overgaard skabte ideen om at skjule de tekniske dele i væggen og udelukkende lade de æstetiske elementer være en del af rummets design.
Denne ide var banebrydende i 1968, men den er også grundlaget for de nye innovative produkter, der kombinerer æstetik og funktion. Som de øvrige VOLA Round Series produkter er sæbedispenseren og cisterneskyllet indbygget, så de er plan med væggen.
De er også komplet berøringsfrie og indeholder den seneste teknologi, der gør det muligt at få en fuldstændig ren og behagelig oplevelse.

VOLA Round Series indeholder allerede en indbygget affaldsbeholder og papirdispenser.
Som i det klassiske VOLA indbyggede berøringsfri armatur og cisterneskyl bruges cirklen som kerneelementet også i designet af sæbedispenseren og overfører det således til et nyt innovativt produkt.

VOLA står for kontinuitet. VOLA står også for valgmuligheder. Da VOLA er opbygget som modulsystem, har kunderne mulighed for frit at sammensætte elementerne og vælge mellem mange overflader og funktioner og dermed skabe deres helt individuelle løsning - stadig med en overordnet designide og sammenhæng i hele indretningen. Ligegyldigt hvilken kombination der vælges, er den komplette berøringsfri VOLA kombination ren, plads- og vandbesparende og klassisk smuk.

Det centrale designelement i Round Series er cirklen, der er en klassisk form, som skaber ro i rummet. Som ved de øvrige VOLA produkter er kun de æstetiske elementer synlige. Den cirkulære ring fås i adskillige overflader: poleret krom, børstet krom, poleret messing, børstet rustfrit stål og 14 forskellige farver. Den indvendige del fås i hvid eller sort. Som en venlig gestus over for brugeren lyser sæbedispenseren op, når man nærmer sig.

Den elektroniske sæbedispenser fås i to varianter, til cremesæbe og til skumsæbe. For cremesæbe er der fire forskellige indstillingsmuligheder for sæbemængde at vælge imellem. Sæbemængden kan ændres på stedet. Sensorrækkevidden kan ligeledes justeres på stedet, blot ved at dreje en skrue. Sæbedispenseren er indbygget og dermed pladsbesparende. Samtidig sikres det, at spildt sæbe opsamles i sæbedispenseren og ikke havner på vasken eller gulvet. Sæbedispenseren er meget let at vedligeholde. To farveindikatorer viser sæbemængden og angiver, når sæben skal genopfyldes.

Ligesom sæbedispenseren sidder det nye cisterneskyl elegant plan med væggen og er helt berøringsfrit. To runde sensorelementer placeres ved siden af hinanden, et for fuldt skyl og et for halvt skyl, vist med en halvcirkel. Alternativt kan et enkelt sensorelement monteres, kun for fuldt skyl. Cisterneskyllet fås som de øvrige VOLA produkter i poleret krom, børstet krom, poleret messing, børstet rustfrit stål eller 14 forskellige farver.

Sæbedispenseren og cisterneskyllet er designet af Aarhus Arkitekterne.

Birthe Tofting, bt@vola.dk, tlf. 76284822 eller mobil 23 31 41 81

Højtopløste fotos er klar til download i vores mediebibliotek på http://gallery.vola.com/Search.aspx

KONTAKT VOLA
Følg VOLA på Instagram og se mere inspirerende nyt om design og arkitektur. @vola.denmark - Posts fra Instagram
Dansk designarv VOLA oplevelsen Et løfte om lang levetid

Når du vælger VOLA, får du ikke kun et produkt, hvor design og kvalitet holder i generationer. Du bliver også en del af den danske designhistorie med danske designikoner produceret i den bedste danske håndværkstradition

Brug for yderligere hjælp?

Hvis du har spørgsmål, er vi her for at hjælpe.